fredag 3 oktober 2014

Mehmet Kaplan del 2 eller finns det farliga ämnen i surdeg?

Rörande "Kaplan Gate" hade jag idag nedanstående konversation på twitter. Förutom den märkliga konversationen som landar i rasistanklagelse redan efter några tweet så gjorde jag en intressant notering.

SURDEG!

Finns det skadliga ämnen i surdeg? Jag känner en fullt normal surdegsbakare men finns det olika sätt att baka surdeg? Finns det något sätt där man sitter med en handduk över bunken och andas in jäsångorna?

Av senare konversation jag såg hos twittraren så hade hon tydligen mött ett hatgäng. Jag gjorde alltså en raketkarriär idag, först rasist på några minuter och sedan blev jag ett helt hatgäng. Jag undrar vad som rör sig i huvudet på folk, eller inte rör sig snarare.

Trenden är tydlig, surdegen gör något med folk. Finns statistikuppgifter på surdegsbakande man kan jmf med valdistrikten på val.se?












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar