torsdag 13 oktober 2016

Clownface-separatistiskt inlägg

Man kan tro att rubriken anspelar på partiledardebatten men icke. Detta inlägg handlar om en mkt allvarligare företeelse.

Det är nämligen så att en del ickeclowner klär ut sig till Clowner, sk clownface. Detta är naturligtvis ett allvarligt brott och ett hån mot riktiga clownifierade (dvs etniska clowner). Dessa ickeclowners clownface måste bemötas i starkase möjliga ordalag. Generationers förtryck och hån mot clowner kommer nu till uttryck i dessa clownface personers apkonster. 

Att vara clown är något man föds till och clownförbundet förordar att en ordentlig inventering görs av vilka som får kalla sig clowner. Även ett utbildningsmaterial har tagits fram så att fastighetsbolag landsting mfl intressenter kan bli clown certifierade (mtrl har tagits fram med hjälp av bidrag från mucf). Det åligger också samhället att ordna med "safe space" för clownifierade så dessa kan slippa den normativa ickesminkade blicken från ickeclowner.

Ett tillägg: En uppenbart clownfaceperson har gjort intrång i denna separatistiska tråd och brukat ordat narr. Narr är ett uttryck för anticlownism. Ordet narr bör strykas ur all litteratur, historisk som nutida.

Detta inlägg är seperatistiskt och endast clownifierade får svara i kommentarerna.


8 kommentarer:

  1. Jag tycker det är inskränkt och fördomsfullt av dig att i inlägget bara tala om clowner utan att nämna pajasar och narrar, underförstått klumpa ihop dem i samma fack. Samhällets tystnad i frågan kan bara tolkas som nonciterienormativt fiskande i grumliga vatten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En bra poäng, men mkt fördomsfull då ordet narr används som nedsättande. F.ö. Kommer clownförbumden driva frågan att ordet narr försvinner från alla litteratur, historisk som nutida.

      Radera
  2. Jag är 3/6 dels clown, men det syns inte då arvsanlagen för den stora röda munnen och vita ansiktet hoppar över en generation ibland. Jag kommer naturligtvis att respektera önskan från Clownsvenskarnas Riksförbund och inte komma på clownseparatistiska möten då min närvaro kan kränka clownifierade. Jag dristar mig ändock att svara i tråden.

    Vänligen
    Clown-Roten

    SvaraRadera
  3. Jag identifierar mig som en clown. Får jag skriva här eller blir det bara löjligt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du vet vem som har tolkningsföreträde angående din rätt att skriva, endast den som fått nyansen på sin röda näsa noggrant kontrollerad av Botkyrka kommuns särskilda clownorkester i samarbete med rättviseförmedlingen. Förvisso räcker det om du själv identifierar dig som clown, men endast clowner av rätta läran kan omfamna den cirkuslogik.

      Radera
  4. Hej.

    Vi som är narrar, spefåglar, gycklare, lekare och pajasar protesterar å det spektakuläraste mot denna appropriering av lytes-separatistiska människor - vem har utnämnt clowner till megafån för oss?

    Låt bjällror och blåsor skramla stolt, och snuskiga visor skrålas till ostämda lutors gnissel!

    Ropen skalla! - allt åt alla!

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare
    Ps och vad ser mitt postdiskursiva Argus-öga strax innan jag postar? Att du utlovar estetisk rensning! Så 'narr' duger minsann inte - på det svarar jag blott:

    'Bjällerklang bjällerklang
    paj som säger pang!
    Skall den få
    som säger så
    att narrar ej e bra!' Ds

    SvaraRadera
  5. Dagens postnormativa affärstips:

    estetiskrensning.nu är ledigt

    SvaraRadera
  6. Den enda som inte behövde sminkas för att se ut som en clown var Vance Colvig Jr. Han var Bozo the Clown 1959-1964 och hans raspiga röst hördes i många tecknade filmer som t.ex. Familjen Flinta och Yogi Bear.

    SvaraRadera