fredag 21 april 2017

Mina inlägg om islamister och bidrag

Det är mkt glädjande att Sveriges förenade muslimer och Sveriges unga muslimer blivit av med sina skattefinansierade bidrag från mucf. Det återstår dock fortfarande många bäckar att täppa till. Många kommuner ger exempelvis bidrag till dessa eller liknande organisationer, liksom folkbildningsrådet och arvsfonden strör pengar över organisationer med mkt tveksam uppfattning om det demokratiska och sekulära statsskick vi har.

Ni som läst bloggen länge vet att jag skrivit om detta många gånger, då det är lite extra på tapeten nu tänkte jag ge er en liten länksamling till tidigare inlägg. Jag vet att en del journalister är inne på bloggen ibland så feell free att få uppslag för granskning.

http://mensanen.blogspot.se/2014/10/statsstodd-terrorism.html









Nedan lite allmänt om en del av figurerna i dessa rörelser och hur Mehmet Kaplan var en central person.

En huvudanledning till att jag började blogga var att den verklighet jag såg inte syntes i media, och jag talar om fakta i tråkiga myndighetsrapporter. Bl.a. rörande bidrag till islamister. Min förhoppning var att några fler skulle få upp ögonen för vad som faktiskt pågick och sedan förmedla detta vidare, lite gräsrotsrörelse helt enkelt. Det finns många bloggar liknande min och jag tror att sammantaget har vi anonyma och icke anonyma bloggare av olika storlek faktiskt gjort en skillnad. Främst för att de som läser bloggarna i sin tur sprider ordet vidare på facebook twitter och bland vänner (om man nu vågade det under åsiktskorridorens förtryck)

Min lilla blogg når f.ö. snart 850 000 sidvisningar, när jag når miljonen bjuder jag på öl på solkusten dit vi emigrerar snart.



8 kommentarer:

  1. Grattis, och tack för ditt envisa grävande, mycket uppskattat!

    SvaraRadera
  2. Planerar du att fortsätta blogga från Solkusten? Tycker det är en väldigt fin källa till information

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, trots att vi drar så känner jag ändå att upplysningen måste fortsätta. Sedan blir det kanske en del annat också, typ,praktiska saker att tänka på vid flytt och där nere etc.

      Radera
  3. Det är ju rätt uppenbart att den svenska staten sannolikt finansierar terrorism. Som svensk skattebetalare TVINGAS man alltså till detta. Det är ju egentligen tillräckligt skäl för att göra exit!

    En egenhet som Sverige har är ju rädslan att befatta sig med kontanter som nåt närmast skrattretande proportioner när gamla tant Agda nekas att sätta in några tusenlappar på banken, medan miljoner skattepengar flödar till väldigt tveksamma organisationer och personer utan klar identitet.

    SvaraRadera
  4. vad skall du och din fru jobba med på solkusten är det tänkt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns lite olika planer och erbjudanden.

      Radera
  5. Tack för all tid du lägger på din blogg, fakta är ett vapen som det är svårt att försvara sig mot.
    Gudarna skall veta att media och regeringen gör allt de kan för att förvandska den.

    SvaraRadera
  6. Det vore intressant om du fortsätter med ditt grävande i svensk politik mm, men även att du gräver i ditt nya hemland öch jämför de 2 resultaten.
    Kram kram/PP

    SvaraRadera