fredag 15 september 2017

Könsseparatistisk rastgård för hundar

I Förrgår råkade jag snubbla över en artikel i Södermalmsnytt. Först trodde jag det var ett aprilskämt, men vad jag kan se är det en äkta homo sapiens som på fullt allvar kräver tikens rätt med hänvisning till att patriarkala strukturer från människornas värld har sipprat ned till hundarna.




Att ingen ens kommit på tanken att man kan porta hanhundarna istället som inte kan tygla sina drifter speglar verkligen könsdiskrimineringen i vårt samhälle. Att patriarkatet följer med ända in på hundgårdarna hade jag aldrig kunnat tro.

Hon har nu lämnat som medborgarförslag att en könsseparatistisk hundrastgård för tikar anläggs vid den lilla gläntan vid caféet Nyfiken Gul vid Årstaviken. Hon menar att det kommer vara en fristad för tikarna, som ofta får finna sig i att bli hunsade av hanhundar även när de inte löper. Men hon stannar inte där.
– Jag tycker att Södermalm ska gå i bräschen och vara först med den här unika satsningen. Men det här är en större politisk fråga, jag nöjer mig inte förrän det finns minst en könsseparatistisk hundrastgård för tikar i varje stadsdel.

Så ha det så himla bra där i Sverige och upp till kamp i de stora frågorna!

Länk till södermalmsnytt

2 kommentarer:

  1. Kan ingen förklara för feminazin att hundar bara är sig själva när de "hunsar" varann? Utrycket betyder ju faktiskt just "att behandla som en hund". En hund som hunsar en annan hund behandlar henom som..en hund :-)

    SvaraRadera
  2. Alternativt kan man förklara för henom vilket förtryck det är att inte låta dem para sig när de vill.

    Andra förtryck:
    Att inte låta hingsten gå med stona.
    Att inte låta tjuren gå med korna.
    Att sterilisera och kastrera djur så att de inte kan förverkliga sig själva.

    Men om man tycker det är bra att inte de skall para sig när de känner för det är det en god idé att dela på tik och hund, speciellt om inte hutte (hussematte)är en god ledare som kan hålla koll på flocken.

    Harem för kvinniskor är en annan sak som i samma anda kunde diskuteras.

    SvaraRadera